Lai pieteiktu programmu, sazinieties ar muzejpedagoģi Kristīni Cīruli, zvanot 64207637 vai rakstot kristine.cirule@valmierasnovads.lv.
MUZEJA NODARBĪBAS
Kultūrvēsturiskās programmas
“Stāsts par maizi un pienu”
Tas ir stāsts par to, kā graudi no iesēšanas brīža aug un attīstās, kļūstot par labību. Labība top par miltiem, kas nepieciešami maizes cepšanai.
Un kas tad ir maize bez aizdara?
Tas ir stāsts par to, ka piens, līdzīgi kā maize, ir ieņēmusi svarīgu vietu latviešu ēdienkartē… un sviests tik labi sader ar maizi!
Kopā radoši darbosimies, izgaršosim vairākas maizes garšas, iziesim soli pa solim, lai iegūtu sviestu, ko uzsmērēt uz maizes.
Sasaiste ar mācību tēmām:
– Integrētā mācību programma sešgadīgiem bērniem: “Es vēlajā rudenī”
– Dizains un tehnoloģijas: “Kā cep maizi? Kā atspoguļo maizes tapšanas ceļu?”
– “Kā mainās graudaugu un pākšaugu ēdienu konsistence atkarībā no izmantotā šķidruma daudzuma?”
– “Kā griež šķēlēs un gabaliņos produktus, lai pagatavotu maizītes?
Mērķauditorija – pirmsskola (5–6 g.v.) 1.–6. klašu skolēni.
Programmas ilgums – 60 min.
“Pasaka par to, kā gaisma ienāca Beku ciemā…”
Nodarbības laikā noskaidrosim, cik liela ir gaismas nozīme, veicot ikdienas darbus, kā laika gaitā mainījušies apgaismes priekšmeti?
Kopā lasīsim pasaku, un katram bērnam būs iespēja radoši darboties, iejūtoties leļļu teātra aktiera lomā.
Sasaiste ar mācību tēmām:
– Pirmskola: Valodu mācību joma, Sociālā un pilsoniskā mācību joma, Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma
– Teātra māksla: “Kā ar pašgatavotām lellēm vai objektiem izstāstīt un attēlot notikumu?”
Mērķauditorija – pirmsskola (5–6 g.v.), 1.–3. klašu skolēni
Programmas ilgums – 40 min.
“Viduslaiku influenceri – Hanzas tirgotāji”
Hanza bija ne vien tirgotāju apvienība, kuras centrā atradās darījumi, bet arī tīklojums, kurā norisinājās ideju, gaumes, dzīvesstila u.c. zināšanu pārnese. Ceļojot un atvedot jaunas preces, tirgotāji arī dalījās ar stāstiem par to, kā cilvēki dzīvo citviet. Tā kā viduslaikos vairums cilvēku nedevās garos ceļojumos, tieši tirgotāji bija sava veida influenceri, kuri zināja, kādi apģērbi, ēdieni u.c. lietas ir modē.
Nodarbībā jaunieši uzzinās par ideju pārnesi un preču pārvadāšanu viduslaikos. Īpaša uzmanība tiks pievērsta Valmieras un citu Livonijas pilsētu tirgotājiem Hanzas darījumos. Skolēni būs aicināt reflektēt par līdzībām un atšķirībām mūsdienu globalizētajā pasaulē un viduslaikos.
Sasaiste ar mācību tēmām:
– Latvijas un pasaules vēsture: “Sabiedrība viduslaikos”
– Sociālās zinības: “ Kā darbojas tirgus?”
– “Kā ilgtspējīgi izmantot globalizācijas priekšrocības un mazināt draudus?”
Mērķauditorija – 7.–12. klase
Programmas ilgums – 60 min.
“Muižas”
Latvijas vēsture ir cieši saistīta ar muižu attīstību – no viduslaiku pilīm muižas pārtapa par saimnieciskiem centriem, savukārt mūsdienās tās ir kļuvušas par tūrisma un apskates objektiem. No varas centriem muižas ir kļuvušas par kultūras vietām, kuras ik gadu Latvijā apmeklē tūkstošiem viesu. Nodarbībā “Muižas” skolēni iepazīsies ne tikai ar bagāto Latvijas muižu vēsturi, bet arī piedalīties interaktīvā spēlē. Tajā skolēni pārbaudīs un nostiprinās savas zināšanas par muižu kā saimniecības centru, kurā norisinājās muižnieka un zemnieka savstarpējās attiecības līdz pat 20. gadsimtam.
Sasaiste ar mācību tēmām:
– Latvijas un pasaules vēsture: “Atklājumu un baznīcas reformu laikmets”
– “Hercogistes un lielvalstu varas laiks Latvijas teritorijā”
Mērķauditorija – 7.–12. klase
Programmas ilgums – 60 min.
“Virvju vijēju brālība”
Nodarbības dalībnieks tiks iesaistīts Virvju vijēju brālībā! Klausoties stāstus par viduslaikiem katrs varēs izmēģināt kādu nodarbi, kas ir interesanta un aizraujoša arī mūsdienās.
Mērķauditorija – 3.–7.klase
Programmas ilgums – 60 min.
“Muzeja anatomija”
Muzejs sevī glabā daudz un dažādus noslēpumus… bet tajā atrodamas arī atbildes!
Apmeklējot muzeju, skatītājs redz tikai tā ārējo čaulu – izstādes, publikācijas, lekcijas. Tomēr muzejs ir kā sarežģīts, vienots organisms, kur katram darbiniekam ir sava noteikta funkcija. Uzzināt kas ir muzejs, jūs varēsiet, piedaloties nodarbībā “Muzeja anatomija”.
Mērķauditorija – visiem vecumiem
Programmas ilgums – 60 min.