- Ekspresizstāde "Ziemassvētku noskaņās", 2020
- Images: 10
- Andris Vārpa "Personīgi", 2020
- Images: 44
- Sabīne Stāle "Akmens galaktika", 2020
- Images: 25
- Prezidentu spēles. Valmiera 100 gados
- Images: 78
- Ekspresizstāde "Riņķīšu pinums", 2020
- Images: 10
Privacy Overview
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
„Garšaugu programmā” muzeja apmeklētāji iepazīstas ar ārstniecības un garšaugu dārzu, tajā esošo augu izmantošanu ēdienu gatavošanā. Nogaršo augus svaigā veidā vai tējās, kā arī salīdzina augu garšu nianses izvilkumos taukvielās. Programmas laikā ar malku tiek kurināta plīts un gatavoti izvilkumi. Apmeklētājiem tiek sniegta informācija par garšaugu izmantošanas uztura bagātināšanā vēsturi un to ietekmi uz cilvēku veselību.
Mērķauditorija – vidusskola, studenti, pieaugušie
Grupa – līdz 15 cilvēki
Programmas ilgums – 1,2 h
Norises vieta – Valmieras muzejs, Ārstniecības un garšaugu dārzs Pilskalna ielā 2
Pieteikšanās: 64207635 e-pasts: indra.vilistere@valmiera.lv
Ziemassvētki smaržo un garšo pēc piparkūkām. Bet kas tām iekšā? To pastāstīs Rūdis.
Gatavosim katrs savu Laimes piparu kūku, ko varēsim dalīties ar visiem saviem mīļajiem. Process patīk visiem – gan lieliem, gan maziem, jo katrs var veidot tieši to, ko pats vēlas – zaķi, sirsniņu, zvaigznīti vai ko citu. Dažādas aktivitātes un pārsteigumi, uzzināsim ko jaunu un iemācīsimies uzburt sapni. Kopā baudīsim svētkus ar rūķi Rūdi.
Mērķauditorija – pirmsskola (5-6 g.v.), 1.- 4. klašu skolēni, kā arī var veidot kā ģimenes pasākumu, klases.
Programmas ilgums – 1-1.5h.
Norises vieta: Valmieras muzejs, (kā arī varam piedāvāt izbraukuma programmu)
Pieteikšanās: mob.t. 28353231 e-pasts: vita.ziemane@valmiera.lv
Programma ar sievišķības pieskārienu, kuras laikā mēs baudām tēju, cepam maizīti, taisām sāls skrubi un zīlējam. Šī ir tāda maģiska vieta. Cilvēks var atnākt vienalga kādā garastāvoklī un projām vienmēr dodas lieliskā noskaņojumā.
Mērķauditorija – dāmas
Grupa – līdz 10 cilvēki
Programmas ilgums – 1,2 h
Norises vieta – Valmieras muzejs, Ārstniecības un garšaugu dārzs Pilskalna ielā 2
Pieteikšanās: mob.t. 28353231 e-pasts: vita.ziemane@valmiera.lv
Programmas mērķis ir sniegt informāciju par mūsu valsts veidošanās procesiem un tās priekšnoteikumiem, kā arī veicināt izpratni par valsts uzbūves struktūru, iekšējiem un ārējiem darbības principiem. Viens no programmas uzdevumiem ir radīt skolēnos mīlestību un lepnumu pret savu valsti. Programmā ietvertie jautājumi un saruna palīdz paplašināt skolēnu zināšanas par Valmieru 100 gados, izprast notikumu gaitu, to cēloņus un sekas. Vēstures avotu klāsts, stāstījums rosina iejusties un izprast laikmeta notikumus, aktualitātes un vērtības. Programma saistīta ar izstādi „Prezidenta spēles. Valmiera 100 gados.”.
Sasaiste ar mācību tēmām: Sociālās zinības „Es lepojos ar savu ģimeni, skolu un valsti”, „Vieta kur mēs dzīvojam un strādājam”. Latvijas vēsture: „Es un Latvijas vēsture”.
Mērķauditorija – pirmsskola (5-6 g.v.)1.-4.,5.-9. klašu skolēni
Grupas – līdz 25 cilvēki
Programmas ilgums – 1,2 h
Pieteikšanās: 64207637; 29351123 e-pasts: evita.busa@valmiera.lv
Interesenti tiek iepazīstināti ar muzeju struktūru, to funkcijām un norisēm, kā arī ar muzeju un krājuma nozīmi vēstures veidošanā. Nodarbība ietver:
1.variants – Programmas ietvaros izzina, kas notiek Valmieras muzejā – kopīgi tiek meklētas atbildes uz dažādiem ar muzeju saistītiem jautājumiem – kas ir muzejs, kas ir muzeja eksponāts, kas ir muzeja krājums, kas to veido u.c. Interaktīvā veidā skolēniem tiek dota iespēja iejusties krājuma speciālista lomā, uzzinot, kas jādara, pieņemot krājumā kādu no dotajiem priekšmetiem.
2.variants – Skolēni gida pavadībā iepazīstas ar Valmieras muzeja teritoriju – muzeja ēkām un tur notiekošo, kā arī gids sniedz aktuālāko informāciju, kas nepieciešama tālākai darbībai programmas ietvaros. Tālāk seko darbs komandās – tiek izsniegtas darba lapas un pēc noteiktām norādēm, fotogrāfiju fragmentiem, teorētiski un praktiski, apsekojot Valmieras muzeja teritoriju, jāatrod un jāpieraksta pareizais atbilžu variants.
Sasaiste ar mācību tēmām: Sociālās zinības: „Es un mans laiks”, „Izpratne par cilvēka un sabiedrības attīstības norisēm un likumsakarībām”.
Mērķauditorija – pirmsskola (5-6 g.v.)1-4.,5.-9.,10.-12. klašu skolēni
Programmas ilgums – 60 min.
Pieteikšanās: 64207637; 29351123 e-pasts: evita.busa@valmiera.lv
Auduma apgleznošana ir aizraujoša un interesanta nodarbošanās, jo tā ļauj skolēnam ar savu individuālo pieeju un fantāziju būt oriģinālam, izjūtot krāsu un darbošanās prieku. Muzeja mākslinieces vadībā skolēniem tiek dota iespēja padarīt košāku izskatu savam līdzpaņemtajam krekliņam, to pašiem apgleznojot. Skolēni strādā ar auduma apgleznošanai paredzētiem tekstilmateriāliem.
Sasaiste ar mācību tēmām: Vizuālā māksla: „Mākslas uztvere un radošā darbība”, „Iepazīšanās ar mākslas darbiem muzeja ekspozīcijā”.
Mērķauditorija –1-4.,5.-9.,10.-12. klašu skolēni
Programmas ilgums – 60 min.
Pieteikšanās: 64207637; 29351123 e-pasts: evita.busa@valmiera.lv
Sveču liešanas prasmi var apgūt katrs. Programmā piedāvājam skolēniem vissenāko sveču darināšanas veidu – katram pašam uzaudzēt savu sveci. Tāpat arī kopīgi pārbaudām, vai senču zināšanas par skalu un sveču gatavošanu ir vērā ņemamas. Skolēni izzinot un iesaistoties diskusijās, iepazīstas ar dažādiem apgaismes līdzekļiem un to pielietošanu agrāk. Kopīgi tiek minētas mīklas, ticējumi, kā arī pārrunāti uguns drošības noteikumi.
Sasaiste ar mācību tēmām: Mājturība un tehnoloģijas: „Zināšanas un izpratne par cilvēka dzīvesvidi”; „Darbs ar tekstilmateriāliem” Sociālās zinības: „Izpratne par cilvēka un sabiedrības attīstības norisēm un likumsakarībām.”
Mērķauditorija – pirmsskola (5-6 g.v.), 1-4.,5.-9.,10.-12. klašu skolēni
Programmas ilgums – 60 min.
Pieteikšanās: 64207637; 29351123 e-pasts: evita.busa@valmiera.lv
Programmā skolēniem tiek nostiprinātas zināšanas par mūža godiem – kristībām, vedībām, bedībām. Viens no ticējumiem saka: „ Ja meita ilgi neslauka galdu, tad tai nāk puņķaini precinieki”. Ko darīja, lai tā nenotiek, cik lielam jābūt pielocītam pūram, kā puisis izpirka to un kā notika jaunu ļaužu sagatavošanās rituāli precībām? Piedāvājam to izbaudīt skolēniem pašiem, radošā veidā izspēlējot ar visgreznākajām tradīcijām un rituāliem bagātākos godus – senlatviešu kāzas jeb vedības.
Sasaiste ar mācību tēmām: Literatūra 8.klasei: „Folklora – cilvēka mūža ritums latviešu tautasdziesmās. Kristības, vedības, bedības, ar tām saistītās tradīcijas un ieražas.”
Mērķauditorija – 8.- 9., 10.-12.klašu skolēni
Programmas ilgums – 1h 20 min.
Pieteikšanās: 64207638,26449300 e-pasts: guna.medne@valmiera.lv
Skolēni nostiprina zināšanas par saulgriežiem un gadskārtām latviešu tautas tradīcijās, par senču dzīvi gada ritumā, ar to saistītajiem daudzveidīgajiem ticējumiem un paražām, par tradīciju lomu iepriekšējās pieredzes pārmantošanā no paaudzes uz paaudzi. Programma „Gadskārtu godi” popularizē latviešu gadskārtu svinēšanas tradīcijas. Saules kalendārais gads tiek dalīts gadalaikos. Par dalījuma punktiem ņemti četri saules grieži – Lieldienas, Jāņi, Miķeļi, Ziemassvētki. Pa vidu galvenajiem griežiem ir Meteņi, Ūsiņi, Jēkabi un Mārtiņi. Tātad gads dalīts astoņās daļās. Lai svinētu šos godus, tiem noteikti ir pareizi jāsagatavojas. Programmas tiek piedāvātas divos variantos:
- Radošās darbnīcas – masku darināšana, puzuru un eglīšu rotājumu gatavošana utt.
- Āra pasākums– rituāla ugunskura kurināšana, zīlēšana, raganu mēļu siešana utt.
Laiks tiek pavadīts aktīvi, apgūstot tradīcijas, izzinot ticējumus un ieražas, spēlējot rotaļas.
Sasaiste ar mācību tēmām: Literatūra: „Folklora – latviešu ieražas un to atveidojums gadskārtu tautasdziesmās — Ziemassvētki, Meteņi, Lieldienas, Ūsiņi, Jāņi, Māras diena, Miķeļi, Mārtiņi”; Sociālās zinības: „Izpratne par cilvēka un sabiedrības attīstības norisēm un likumsakarībām”, „Mēs Latvijā”; Mājturība un tehnoloģija: „ Darbs ar dabas un tekstilmateriāliem”
Mērķauditorija – pirmskola (5-6g.v.)1.- 4., 5.-9., 10.-12.klašu skolēni
Programmas ilgums – 60 min.
Pieteikšanās: 64207637; 29351123 e-pasts: evita.busa@valmiera.lv
Programma orientēta gan uz pagātnes izzināšanu, gan arī uz vēstures sasaisti ar 20. gadsimta notikumiem un patriotisko audzināšanu. Programmas mērķis ir sniegt informāciju par mūsu valsts veidošanās procesiem un tās priekšnoteikumiem, kā arī veicināt izpratni par valsts uzbūves struktūru, iekšējiem un ārējiem darbības principiem. Viens no programmas uzdevumiem ir radīt skolēnos mīlestību un lepnumu pret savu valsti. Programmas ievaddaļā skolēni aktīvi iesaistās diskusijās un atbild uz jautājumiem. Savukārt par padarīto darbu (par pareizi atbildētiem jautājumiem) tiek maksāta alga, kas ir valsts budžeta sastāvdaļa. Tālāk tiek izveidots Ministru Kabinets un ievēlēts valsts prezidents. Jaunizveidotajai valdībai darba kārtībā tikai viens jautājums – valsts budžeta apstiprināšana. Nāc un piedalies! Kopā izzināsim Latvijas valsts vēsturi un politiku!
Sasaiste ar mācību tēmām: Latvijas vēsture: „Es un Latvijas vēsture” Sociālās zinības: „Vieta kur mēs dzīvojam un strādājam”.
Mērķauditorija –5.-9.,10.-12. klašu skolēni
Programmas ilgums – 1,20 h
Pieteikšanās: 64207637; 29351123 e-pasts: evita.busa@valmiera.lv
Programmas norise ietver gan teorētisko, gan praktisko daļu. Teorētiskajā daļā skolēni, klausoties muzeja vēsturnieka stāstījumu par to, kas ir vēsture, kas to pēta un izzinot vēstures sākumposmus, tiek iepazīstināti ar muzeja patstāvīgās ekspozīcijas 1. daļu „Teic man Gauja Valmieras stāstu”. Savukārt programmas praktiskajā daļā skolēni vispirms digitālā veidā tiek iepazīstināti ar arheologu darbu un viņa radošo komandu, uzzinot, kā viņi strādā, ko viņi atrod, kur pēc tam nonāk atrastie priekšmeti u.tml. Stilizētā arheologa kastē katrs skolēns atrod kādu no arheoloģijas priekšmetiem – tie tiek pētīti, analizēti, mērīti un aprakstīti, līdzīgi kā to dara īsti arheologi. Veidojot stāstus par atrasto priekšmetu vēsturi.
Sasaiste ar mācību tēmām: Latvijas vēsture: „Vēstures jēdzieni to izpratne un lietošana”, „Es un manas tuvākās apkārtnes vēsture, aizvēstures periods Latvijas teritorijā”, „Sevis kā vēstures procesa dalībnieka apzināšana”.
Mērķauditorija – 6. klases skolēni un interesenti, kas sāk mācīties vēstures pamatus
Programmas ilgums – 60 min.
Pieteikšanās: 64207637; 29351123 e-pasts: evita.busa@valmiera.lv
Viduslaiku vēsture sevī slēpj daudzus noslēpumus, dzīves uztveri, kuru mūsdienu cilvēkam reizēm ir grūti izprast. Programmas laikā, aktīvi līdzdarbojoties, skolēniem ir iespēja kaut neilgu laiku nokļūt viduslaiku pasaulē, uzzināt par sabiedrības kārtām un iezīmēm, ikdienu, galvenajām dzīves telpām. Uzzināt, kā cēlies teiciens “Klusēšana – piekrišana”. Piedalīties bruņinieku turnīrā. Papildināt vai atjaunot savas zināšanas par viduslaiku vēsturi, kuras apgūtas skolā.
Sasaiste ar mācību tēmām: Latvijas un pasaules vēsture: ” Viduslaiku vēstures periods”
Mērķauditorija –7-12. klašu skolēni
Programmas ilgums – 60 min
Pieteikšanās: 64210874,26175021 e-pasts: liene.rokpelne@valmiera.lv
Kādas bija skolas Latvijas laukos 20. gadsimta pirmajā pusē? Ar ko tās atšķiras no mūsdienu izglītības iestādēm? Programmā skolēni ne tikai uzzina atbildes uz šiem jautājumiem, bet viņiem arī tiek dota iespēja iejusties senās skolas dzīvē, mācības izbaudot sveču gaismā. Ar skolmeistara palīdzību skolēni mācās boksterēt pēc vecās drukas, rēķināt seno svaru un mēru sistēmā, pēc glītrakstīšanas pamatprasībām glīti rakstīt ar tinti un spalvu burtnīcas lapā vai vēl senākā burtnīcā – uz mazas koka tāfelītes. Palaidnīgākiem skolēniem var sanākt patupēt uz zirņiem.
Sasaiste ar mācību tēmām: Sociālās zinības: „Izpratne par cilvēka un sabiedrības attīstības norisēm un likumsakarībām”, Latviešu valoda: „Rakstītprasmes apguve – glītrakstīšana”.
Mērķauditorija –1.- 4., 5.-9., 10.-12.klašu skolēni
Programmas ilgums – 60 min.
Pieteikšanās: 64207637; 29351123 e-pasts: evita.busa@valmiera.lv
Vai zini kas ir „klabata” un „tarkšķis” un vai zini, kā tie skan? Programmas laikā skolēni gūst intelektuālas darbības pieredzi, mācoties patstāvīgi un kritiski domāt, iepazīstot saikni ar mūziku dažādos laikmetos. Skolēni tiek iepazīstināti ar dažādiem seniem skaņu rīkiem, mācoties atpazīt tos pēc skaņas un izskata. Programmas praktiskā muzicēšanas daļa ir piepildīta ar dažādu skaņu rīku spēlēšanu, veidojot kopēju orķestri.
Sasaiste ar mācību tēmām: Mūzika: „Mūzikas valoda”, „Mūzikas uztvere un radošā darbība”
Mērķauditorija – pirmsskola (5-6 g.v.), 1-4.,5.-9.,10.-12. klašu skolēni
Programmas ilgums – 60 min.
Pieteikšanās: 64207637; 29351123 e-pasts: evita.busa@valmiera.lv
No seniem laikiem piens un maize nemainīgi ieņēmuši īpašu vietu cilvēku uzturā. Programmas mērķis ir iepazīstināt bērnus ar senajām lopkopības un piena pārstrādes tradīcijām. Interaktīvā veidā kopīgi izdzīvosim ceļu no teliņa piedzimšanas brīža līdz pat sviesta baudīšanai. Pie mums skolēni paši varēs sakult sviestu, pagaršot īstas paniņas un uzzināt, kas jādara, lai meitām būtu baltāka mute.
Sasaiste ar mācību tēmām: Integrētā mācību programma sešgadīgiem bērniem: „Es un pasaule ap mani”; Latviešu valoda 1.klasei: „Sava stāstījuma veidošana.”; Sociālās zinības 1.klasei: „Izpratne par cilvēka un sabiedrības attīstības norisēm un likumsakarībām.”
Mērķauditorija – pirmsskola (5-6 g.v.) 1.- 4. klašu skolēni
Programmas ilgums – 40 min.
Pieteikšanās: 64207637; 29351123 e-pasts: evita.busa@valmiera.lv
Vai atminēsiet mīklu: „Vienā rudenī zemē sviež, otrā mutē bāž”? Interesanti, kā no maza graudiņa izaug lielas, dzeltenas vārpas un no tām iznāk garda jo garda maizīte, kuru ēdam pat bez aizdara, piedzerot klāt piparmētru tēju. Tā tas notiek pie mums muzejā pēc tam, kad esam izdzīvojuši visu garo maizes tapšanas ceļu no zemes aršanas, grauda sēšanas līdz kukulīša samīļošanai, pirms likt to galdā.
Bet stāsts ir par tiem laikiem, kad zvēri un cilvēki runājuši vienā valodā, darba rīki, kā arī citi priekšmeti izskatījušies pavisam citādāk nekā tagad. Mums visiem kopīgi būs jāiemācās strādāt ar tiem gan nopietni, gan dziedot, gan ejot rotaļās. „Paša pelnīta maize salda” – tā mēs nopriecājamies, kad garais ceļš būs nostaigāts un varēsim sēsties pie galda un baudīt, ko paši esam sastrādājuši.
Sasaiste ar mācību tēmām: Integrētā mācību programma sešgadīgiem bērniem: „Es un pasaule rudenī”; Sociālās zinības 1. klasei: „Izpratne par cilvēka un sabiedrības attīstības norisēm un likumsakarībām”.
Mērķauditorija – pirmsskola (5-6 g.v.) 1.- 4. klašu skolēni
Programmas ilgums – 40 min.
Pieteikšanās: 64207637; 29351123 e-pasts: evita.busa@valmiera.lv